fredag 19 mars 2010

Jaha...?

I onsdags kom mitt nya SIM-kort i brevlådan, då jag har blivit vuxen och skaffat abonnemang. Äntligen kan jag ringa till folk med ett vettigt minutpris.

Men sätter jag i SIM-kortet i mobilen, så står det att det är inaktivt. Och i brevet står det inga datum eller instruktioner om hur bytet fungerar.

Jag har letat på deras hemsida, och har googlat på det, men får inga vettiga svar. Är det bara att vänta tills mitt nuvarande kort inte fungerar, och då byta?

Mycket märkligt av Tele2 att inte skicka med någon relevant information tillsammans med SIM-kortet. Jag börjar bli lite desperat då jag inte har några pengar kvar på mitt nuvarande kontantkort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Det är tråkigt att läsa i din blogg att ditt abonnemang ännu inte verkar ha aktiverats. Vänligen mejla mig dina uppgifter så skall jag undersöka vad som är fel.

Med vänlig hälsning,

Alan Kocevic, Tele2.

alan-a.kocevic@tele2.com

anders sa...

Glöm inte att ta med bankkortskod och personnummer i mejlet! Bra initiativ Allan!