fredag 20 maj 2011

I en annan värld

Vilken fröjd det är att upptäcka skönlitteraturens värld igen efter flera månaders nedgrävning i vetenskapliga artiklar och diagrammsammanställningar.

Först mer eller mindre sträckläste jag En vampys bekännelse, för att sedan hugga in på tegelstenen jag fyndade på förra årets bokrea, En värld utan slut. Jag har som ambition att läsa klart den innan måndag, då jag återigen måste återgå till skollitteraturen inför uppsatsventileringen.

Men sen mina vänner har jag en hel sommar på mig att suga i mig kärlekshistorier och intriger, innan höstens plugg kallar på mig. Så vad har ni för boktips?

6 kommentarer:

Björn sa...

Hoho! jag håller med. Fan va gött med skönlitteratur, biografier o annat snaskigt istället för lagböcker! Jag har faktiskt lånat Don Quijote nu till cypernresan! Kanske ska köra "klassiker" i sommar?!

Nyköping nästa sa...

Kul att ni gillar att läsa. Kanske är det barndomens flitiga bokläsande som satt spår? Själv ska jag snart hugga tänderna i Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Finns att låna i ett föräldrahem "nära" dig.
Kram

LunaLuciferi sa...

Klassiker kan ju vara en intressant boktema att gå igenom. Jag har inte läst så mycket sånt.

Igelkottens elegans lät som en flummig titel, men boken kanske är bra?

Anonym sa...

I recently came across your blog and have been reading along. I thought I would leave my first comment. I don't know what to say except that I have enjoyed reading. Nice blog.
barbados Holiday Packages
Cheap barbados Holidays

Veer sa...

I liked it so much and very interesting, too! Thanks for sharing the experience.
Wonderful post, really great tips and advice.
Cheap Flights to Abuja
< Flights to Abuja
< Abuja Flights

Anonym sa...

I liked it so much and very interesting, too! Thanks for sharing the experience.
Wonderful post, really great tips and advice. I was interested by your comment,
cheap flights to Christchurch
cheap flights to Dalian
Cheap Xiamen Flights