lördag 21 maj 2011

No stress

Lund har inga fina motionsspår utmätta i närmsta skog, antagligen för att allt utanför stadskärnan är åkrar. Men det gör att allt motionerande får göras i stadens parker eller på gång/cykelbanor.

Min stolthet förbjuder mig dock ifrån att visa upp ett högrött svettblankt ansikte och min tåtrippande joggingstil inför allmänheten. Så jag har lite svårt att få till mitt tränande, då Lund kryllar av folk överallt och på alla dygnets timmar.

Jag misstänker att jag även i år kommer att får hetsjaga efter konditionen den sista månaden innan årets tjejmil. Men i Mjölby finns det i alla fall en skog som jag kan gömma mig i. Hejja, hejja!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kära dotter

Vill bara påminna dej om att tjejmilen brukar bevittnas av ca 100.000 personer. Du kanske borde träna på att både synas och att få upp flåset

LunaLuciferi sa...

Haha, jag vet. Men de andra i startfältet får vara mina träd:)

Nyköping nästa sa...

Ta med dig jympadojorna när du kommer nästa helg så försöker vi hinna med en sväng på Ekens
Kram

LunaLuciferi sa...

Jag ska försöka få plats med dom, men var beredd på att min kondis är nere på nollan :)

Anonym sa...

Nice blog. Interesting information.
This looks like a very nice place! I liked it so much and very interesting, too! Thanks for sharing the experience.
Cheap Flights to Wellington
Flights to Wellington
Wellington Flights